22 tahun ke atas sahaja

Abe, sudah lama saya perhatikan Abe.

Melihat Abe bekerja di ofis Abe umpama satu kemestian setiap kali berkunjung ke sana, dengan harapan kita akan mula bertegur sapa dan berkenalan. *hik hik*

Gaya Abe yang tekun dan khusyuk membuat kerja sungguh membuatkan saya tertawan.

Abe tak gatal, Abe tak over dan Abe tak pernah memerhatikan ( merenung memfewit mengorat %?$#!*@ pelanggan-pelanggan perempuan yang berurusan di kaunter ofis Abe). Saya suka la Abe. Abe memang Abe! *hik hik*

Setiap petang selepas habis kelas, seboleh-bolehnya saya nak berurusan di ofis Abe walaopun tiada kepentingan untuk ke sana, tapi mesti cover line. Mana boleh hari-hari saya ke sana. Jadi saya hanya tengok sahaja Abe dari jauh. Nasib baik ofis Abe tiada dinding. Boleh nampak Abe. Kadang-kadang Abe buat kerja Abe, kadang-kadang Abe melepak di luar ofis sambil menghirup sekeping rokak. Abe sangat macho ketika itu. Tapi bukan sebab rokak, ianya disebabkan pencahayaan semulajadi.

ini contoh terdekat wajah Abe

Setelah lama berangan-angan untuk disapa Abe, akhirnya impian saya tercapai. Petang semalam, secara rasminya kita telah bersembang, Be. Saya sungguh gembira hins-hins Be.

Sebaik tiba di ofis Abe, saya dan Inot duduk menunggu giliran di meja yang tersedia. Waktu tu Abe berada di meja depan. Abe pandang. Saya dah berdebar *hik hik*

Tiba-tiba Abe bangun dan berjalan ke arah saya *hik hik* hik hik* <---obviously excited!

Saya sudah bersedia, bersedia dengan ayat-ayat jawapan untuk soalan yang saya kira sudah boleh agak apa yang Abe akan katakan. ok betulkan tudung sket. *hik hik*

Abe sungguh chomey. Dengan gaya-gaya cool Abe seperti kebiasaannye, Abe menuturkan ayat pertama; ayat perkenalan kita yang pertama:































" Ye, nak makan ape?"

saya akan ingat sampai bila-bila. saya sungguh happy! Lebar...................


10 comments:

archienot said...

giler gedik...
rasa cam ila tgh berahi pn ade..
hahahahahahaha.....

Hawa CMS said...

cet!
becci la
sungguh awa bace!!!

weh2
ila bile nak online ni
awa nak bincang seswatu

hikhik~

yaNi said...

Ila, memang Abe tu se'hensem' actor tu ke?

Fefey said...

wei,ape jadah nye nih,keje opis, tapi tanya nak makan ape..

Ff bleh imagine gano keadaan ila; erti kata lain, situasi sama berlaku padaku

ila ni said...

inot:
oi oi kuang ajao la tu, xde maknenye nk berahi di kedai makan! geli nye nk taip 'berahi'....

awa:
as always! haha

yani:
apakah maksud inverted comma di situ? ye, muke beliau sejimbit seperti itu hahaha sila katakan HENSEM!

fifie:
ofis = tempat kerja. dalam konteks Abe, dapurlah tempatnya hahahah

aa ff ado pngalaman gini jgk?
koho gemuk la ila gini...

archienot said...

terpengaruh daripada sebuah blog yg teringin nk buat anak tp husband dia xnak anak...
jd dia jd begitu berrrrrahi..
tulis begini mgkin xgeli lg kot..
hahahaha..
sori la ye..
sekadar bergurau di saat2 akhir hari berhibernasi menjelang tiba..

aNeA_hAyATi said...

hahahaa..
ilaa..ilaa..

adakah anda terimbau kisah pokku DM??
:P

cam lebih kurg je..hahaha..mugkin actOr nyer yg len..:D

ila ni said...

ceh~~ tulungsket weh, pokku tu jauh jelak dr Abe ni anea, btw, pokKu tu ado peminat ko ? hahah ko anea S.A pokku?

wan said...

ilani bongek!!!

ila ni said...

e'eh akhernya wan memunculkan diri.
oh well, x kae x leh teko kot sebaik melihat wajah aktor itu? hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...