Choose to Change..?

Dah hagak dah hagak... kena tinggal, kena mengasuh 5 orang kanak-kanak serentak. Awal-awal dah bagi amaran suruh berak siap-siap sebelum ibubapa mereka keluar. Dan nasib agak baik, bibik rumah sebelah yang dijadualkan datang mengasuh lepas zohor tu, tiba awal dari jangkaan. yeh!

Pernah tak korang dibelenggu satu pertanyaan atau masalah yang memerlukan keberanian yang tinggi untuk selesaikannya? Dan tatkala dibelenggu isu itulah, tiba-tiba pelbagai kebetulan yang hadir yang seolah-olah nak bagi hint suruh korang buat macam ni dan macam tu? Haa saya sedang mengalaminya.
Tengok TV, terkait dengan problem tu. Siap tu bagi hint nak settlekan macam mana. Still; tak berani.
Baca buku motivasi yang jumpa tah kat mana-mana, pun bercakap hal sama. Still; tak berani nak ambil langkah yang disaran.
Tengok papan tanda, pun nampak kaitan problem yang tengah dihadapi ni. haih~

Kalau ada keberanian kan bagus. Tom Shakespear cakap, kebanyakan orang yang gagal adalah orang yang takut. Takut kehilangan, takut malu, takut direjek, takut salah dan bla bla bla. TAPI memang dah malu tu tebal melampau-lampau nak buat macam mana??

2 comments:

Intan Nadia said...

nak buat mende ni mcla?saspennn je..hehe

ila ni said...

ohhooo... niat je ada. tindakan nya TAKKAN muncul. i maluuuuw~! ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...