soalan : etika di jalan raya

kalau kita ter-buat salah ketika berada di jalan raya, gaya apakah yang perlu dipamerkan untuk menunjukkan kita sangat menyesali tindakan kita yang salah itu?

angkat tangan dan senyum?

angkat dua-dua belah tangan macam nak minta maaf beserta muka yang bermimikkan "sor...ry.."?

shrink-kan badan dan berlindung dari cermin pandang belakang dan cermin sisi?

hon dia balik?

macam mana?

7 comments:

anif® said...

Cukup sekadar mengangkat tangan.. Bahasa standard pemandu untuk minta maaf :D

Arif Sayven said...

buat muka garang untuk menunjukkan anda tidak bersalah, sebaliknya menyalahkan pemandu lain.

t E d said...

agkat kening sebelah sambil jeling kerosakan yg terjadi

Miko Yamaguchi said...

satu lagi cadangan. agak radikal sikit.

angkat jari tengah.

ok, jangan buat. nanti kena santau.

zHafHarIna said...

salam cik ila..=p

bg kesalahan yg xbesar mungkin ckup sekadar angkat tgn tnda kita sedar akan kesalahn tu.
tapi if kita wat slh sbb pemandu yg sgt kurang ajar,baik blah mcm 2 je...huhuhu.membantu ke komen ni?T_T

ila ni said...

aniff:
nak angkat tangan, tapi kereta mangsa tu di belakang, jadi patut angkat tangan melalui cermin pandang belakang ke aa?

arif:
sungguh berbudiman suggestion anda. baiklah, mau blatih berwajah garang sekarang!

ted:
sangat bercirikan muka kao tatkala nampak kabinet putih.

miko:
woo woo seumur hidup belum pernah cuba ni, nak kena g manicure dlu, baru si mangsa tertawan tengok jari tengah yg mulus yekkk

zha:
hahhah ada gaya2 sakit hati di hujung ayat tu zha, betul2! kalu hok kure ajar tu, huh, koho nok buat saloh ke dio! :)

anif® said...

Kalau kereta di belakang.. Bukalah tingkap tak pun sunroof :D kemudian angkatlah tangan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...