terawih dan tirai

Ini pengakuan jujur seorang perempuan yang tak pandai kawal pandangan. Berdosanya, berdosanya, berdosanyaaaaa! Tak tau la perempuan lain sama ke tak tapi.. tapi.. tsk! Haku memang suka la tengok 'kejadian' Allah yang indah-indah ni kohkohkoh.

Bagus menunaikan terawih ni, dapat pahala katanya tapi, haish ni semua salah makcik tepi tirai! Siapa suruh bukak tirai surau tu?! Ni yang nak marah ni.. kao tau saya nampak apa bila tirai dibuka? Saya nampak;
jejaka berwajah kacak, berserban dan berjubah sedang bersandar di dinding, bersedia untuk mendengar ceramah! Pehhh sape yang tak nak pandang manusia macam tu weh cakap, cuba cakappp haih~ ceramah 30 minit, memang taaak laa kao nak pandang sekali je makhluk Allah sebegitu. Ah sumpah rasa berdosa gila. Dalam surau, duk pandang orang laki. Memang gila. Tapi ni pengakuan jujur eh cakap ni. Orang lain pun sama ke? Tak pe ah tak sama pun, saya memang buruk perangai.

Jadi, saya si makhluk yang tak pandai jaga mata ni, ingin menegaskan, tirai yang memisahkan antara lelaki & perempuan dalam surau/madrasah/masjid, janganlah sesekali dibuka.Jangan. HAISHHH NI YANG TAK NAK GI TERAWIH NI!!(alasan ke ni?peace.) Aaa kenapa keranjang sangat mata aku sorang ni..... . . . .!

6 comments:

awaniz awiniz said...

tak salah kan kalau nak pandang lelaki tanpa ada perasaan yang bukan2.... kecualila niat nak pandang tu lain....

pandang sekali tanpa lagi, tp kalo dah tenung dan tatap lama2, itu dah lain cerita...

peace out...!

Awaniz'sblog

BURDHANI said...

haha terbaek ar entri ni ila..

btw, suka kat header baru anda ini.=)

efa fairuz said...

wah..header baru!

hehehe..ala, pndang je..biasela tu.. jgn sampai tak kusyuk dgr ceramah sudah..keskes..

biase la kalau manusia cantik ni mmg org suka pandang kan.. lepas tu puji dlm hati "cantiknye die... hensemnye die.." kankan?

akak pun biase camtu :p
huhu..
jage mate jage mate..opps!

ila ni said...

awaniz:
er.. betul ni takpe? yes!


burdhani:
yahuuu misi header berjaya! kehkehkhe


kak efa:
uish ceramah mesti khusyuk, tapi sesekali tak nak ah asyik tengok penceramah je 30 minit. er..tengok penceramah tak sama ke dengan tgk lelaki? hadoi. .

AnneCah said...

hahaha. klako betol.~

hamiDahRecKs said...

syoks ape..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...