hati-hati. hal hati jangan main suka anggap je.

Hari tu bersembang YM dengan kawan lama. Tak la lama sangat kawan tersebut. kawan zaman studio je cuma rasa macam 'kawan lama' sebab dah lama tak bersembang.


Antara point perbualan, kawan dengan kawan, kena sentiasa menyapa. At least sebulan, dua bulan sekali. Jangan sampai awkward itu mula menguasai antara 2 sahabat.


Cuma, kenapa aku rasa, kawan-kawan lelaki akan fikir lain kalau aku tiba-tiba hantar mesej ke, call ke. Bukan semua lah. Segelintir. Padahal aku sekadar nak keep in touch macam apa yang aku selalu buat dengan kawan-kawan perempuan. Betul ke apa yang aku rasa? Maybe macam ni lah apa yang mak janda selalu rasa kot kohkhoohko.

bukan nak menggoda, cuma nak berniaga.


Tapi tulah. Kalau ada sesiapa menerima perkhabaran dari aku, janganlah respon pelik. Buat biasa sudah. Tak terniat langsung nak 'rapat-rapat' dengan kawan sendiri yang dah macam sekepala sehati sejiwa dedolu.


Jadinya aku ingin berpesan, hal hati jangan main anggap je. Tak kesah lah dulu kita ada kesah yang ehmm-gatal-tekak ke, ada gossip- gossip ke, tak yah risau. Dalam hati ni dah clean & clear, takde sape-sape dah duk bertenggek tepi bahu jalan. Saya menyapa anda hanya sebagai tanda mengingati diri yang saya masih punya kawan. Boleh? Boleh.

8 comments:

MATAHARI said...

haha. kawan tetap kawan kan.

wan nurul aiman wan mahmood said...

hye cik ila..i nak sapa u ni..;)

Ayie a.k.a Nyei said...

haaha apesal? ade orang perasan? hakhak..

ps: tak jumpe chatbox so reply sini jek:
rujuk gambar jelingan manje tuh: aku taktau pun motif sebenar apesal kaki tu terlibat hakhakhak

ila ni said...

matahari:
high 5!

kume:
ye saya. terima kasih u sebab sapa i ;p

ayie:
machamm je ada hahha sumpah benci nengok gamba jelingan manja tu!

en_me said...

ammvoiii.. sodapnyerr mak jan.. opps, sodapnyer kopi mak jan tewww.. ekeke

ila ni said...

hoppps en_ me, hati2! hahhaha

Ayie a.k.a Nyei said...

nak reply sini lagi haahaa: sian ko..jgn putus napas dah wehh..haahaha sian kambing jugak tapi best je kejar harharhar

ila ni said...

kao memang kejam la ayie hahah silakan menyelit di mana2 ruang komen. chatbox aku dah lama delete.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...