memandu pakai selipar kena saman ke?

sumpah tu sejenis tajuk yang dahagakan jawapan. dalam berita tadi, ada banyak lori kena tahan sebab tak tutup muatan elok-elok. ada satu ayat yang betul-betul buat saya wondering;




"..ada juga pemandu lori yang hanya berselipar 
yang ditahan dan disaman."  
(haruslah ayat lagi canggih, ni ayat sendiri)
dan kamera fokus pada kaki pakcik lori terbabit.




betul ke, kalau drive pakai selipar kena saman?
ke itu undang-undang untuk pemandu lori je?
kalau taknak kena saman, kena pakai apa?
berkasut atau langsung tak berkasut/selipar?
ke, saya yang silap faham berita sebenarnya ni? cis ila. 
malu gil kalau kao tak reti tengok berita. 



4 comments:

cocoemonella said...

salam,
sy pn pnh dgr gak psl ni..
sslu mse blja mmndu dlu cikgu sy ckp time mmndu kne pki kasut..
takut nt kne kslhn brt klu kne thn..
tp tatau la pulak sbb blum pnh kne thn lg, sllu drive bkk kasut..
ta slesa..

Anif® said...

Bukan pemandu lori sahaja disaman kalau pakai selipar.. penunggang motorsikal pun sama!

faiz said...

ntahla..takkan kena saman tak pakai selipar...lawak btol..

ila ni said...

cocoemonella:
ye ke. agak konfius kan. ms blaja driving dulu pun, cikgu cakap either pakai kasut tapak lembut or berkaki ayam. sbb nak bagi maksimum deria rasa ;)

pak anif;
hoyeh?? kena tahan jgk? kenapa aa? takut berlaku eksiden kalau2 selipar tertanggal..?

faiz:
haha. maaaana la tau kann :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...