wasiat dari seorang ayah yang bertaqwa

sekarang, officially dah berakhir cuti CNY.
anak-anak buah yang menetap di Subang & Ampang dah selamat bertolak pulang. ini bermaksud; saya bosan. dan anaksedara-sick.



baca tak paper semalam? tak tau paper mana satu sebab semalam ada 3 jenis newspaper kat rumah ni. tapi yang menarik perhatian saya ialah mengenai arwah ayah seorang artis indonesia telah meninggalkan wasiat yang sangat menarik.


wasiat dia simple, bukanlah wasiatkan anak dia kena kawen dengan lelaki sekian-sekian macam dalam novel. wasiat dia, supaya anak perempuan beliau (artis tersebut) menutup aurat. jarang saya dengar wasiat jenis ni. saya percaya kalau dah dapat wasiat macam ni, nak taknak mesti si anak akan tutup jugak aurat kann. dah takde lah ayat-ayat "saya belum bersedia" atau "saya belum mendapat hidayah" (?). lumrah, nak kena ada suruhan dari orang tersayang baru nak 'sedia' menutup aurat. kalau takat ayat dari Al-Quran tu, apa lah sangat, buat endah tak endah je. (aku lah tu). stokin mana stokin?! 






...tolong doakan saya menutup aurat dengan sempurna

11 comments:

MATAHARI said...

wasiat. moga aku mampu berwasiat yang lebih kurang macam itu.

iday said...

wahhh,,kalau dah nama pon wasiat,,mmg kena ikuttt,,semoga wasiat tu dapat ditunaikan oleh sianak,,,

"tolong doakan saya menutup aurat dengan sempurna" > InsyaAllah,amin.

amry said...

mesti masa ayah dia tu hidup. kecewa tengok anak dia tak pakai tudung...kesiann

IHSAN KHAIRIR said...

harap2 anak dia tu menurut lah wasiat arwah ayahnya... ameen

ila ni said...

matahari:
mestilah boleh, kao kan Matahari; yang bakal menyinari kehidupan anak2nya dgn ajaran Islam ;)


iday:
terima kasih. amin..


amry:
ye lah kot. lg pun, artis tu memang stok seksi


ihsan khairir:
ye begitulah hendaknya..amin.

en_me said...

butang baju abang maner pahh.. ahaks

ila ni said...

jangan en_me jangan..itu datuk saya :D

Leeya Alia said...

haha..klako mcla..cri stokin teruh..stongan ade dok?

ila ni said...

stongan toksey, ccekik daroh lengan ;p

efa fairuz said...

akak pun tgh dlm proses nk menutup aurat secara sempurna.. doa sama2.. mehhh mehh

ila ni said...

marey marehh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...